Na otwarciu innowacyjnej szkolnej pracowni chemiczno – biologiczno – fizycznej w Rowniu Folwarkach zobaczyliśmy ciekawe eksperymenty / Ireneusz Stajer
Na otwarciu innowacyjnej szkolnej pracowni chemiczno – biologiczno – fizycznej w Rowniu Folwarkach zobaczyliśmy ciekawe eksperymenty / Ireneusz Stajer

W takiej klasie każdy chciałby zdobywać wiedzę. Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 9 imienia Henryka Sienkiewicza w Rowniu Folwarkach zademonstrowali w czwartek możliwości nowo otwartej innowacyjnej pracowni chemiczno – biologiczno – fizycznej. Zobaczyliśmy między innymi eksperymenty chemiczne w zaszklonej, gwarantującej pełne bezpieczeństwo gablocie, i obserwacje pod mikroskopem niewidocznych „gołym okiem” materiałów.

Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 9 Lucyna Kafka, podkreśliła, że pracownię oddano w ramach unijnego projektu „Poprawa efektywności kształcenia ogólnego na terenie Miasta Żory”. -Wniosek napisała nasza nauczycielka matematyki, fizyki i chemii Anna Żymełka, główna koordynatorka przedsięwzięcia. W ubiegłym roku został pozytywnie zaopiniowany w urzędzie marszałkowskim i uzyskaliśmy dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego – mówiła z dumą szefowa ZSP 9.

Do pracowni zakupiono innowacyjny sprzęt komputerowy, i środki dydaktyczne, umożliwiające zajęcia z chemii, fizyki, biologii i matematyki. Przeprowadzono generalny remont pomieszczenia na drugim piętrze. Wymieniono podłogę, i stolarkę (np. blaty ławek), wymalowano ściany, zainstalowano sprzęt.

W projekcie uczestniczą cztery żorskie placówki oświatowe, oprócz „dziewiątki” również: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka, Szkoła Podstawowa nr 8 im. Adama Mickiewicza, Technikum nr 1 w Zespole Szkół Budowlano-Informatycznych. Skierowano go do 332 uczniów i 38 nauczycieli.

- Celem jest doposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematyki, doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli, kształtowanie i rozwijanie u uczniów kluczowych umiejętności w zakresie ICT (technologii informacyjno - komunikacyjnych) oraz językowych. To także kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematyki poprzez zajęcia wyrównawcze i rozwijające – wyjaśniła Lucyna Kafka.

Wartość całego projektu wynosi 757 375,68 zł, w tym dofinansowania 681 638,11 zł, który potrwa do końca czerwca przyszłego roku. Później świetnie wyposażone pracownie będą służyły kolejnym rocznikom uczniów. Starsze pokolenia w czasach swojej edukacji szkolnej mogły tylko pomarzyć o takich warunkach pomnażania wiedzy. Ich dzieci i wnuki mają dziś ogromne możliwości rozwoju. Wystarczy chcieć się uczyć.

- To co zobaczyliśmy tutaj jest bardzo ciekawe. Okazuje się, że nauka może być fajną zabawą. Uczniowie będą tu robili wiele rzeczy sami, dotkną i zobaczą efekty swojej pracy. Myślę, że będzie to inspiracją do nauki i eksperymentowania. Może zostaną wynalazcami albo inżynierami. Mam nadzieję, że ta sala pozwoli rozwinąć wasze zainteresowania i uzdolnienia, przyczyni się do waszego sukcesu – powiedział prezydent Waldemar Socha, który chwilę wcześniej z panią dyrektor przeciął tradycyjną wstęgę.

Dyrektorka dziękowała za pomoc i wsparcie prezydentowi miasta i urzędnikom, radzie i zarządowi dzielnicy Rowień Folwarki, radzie rodziców oraz byłemu radnemu, wieloletniemu społecznikowi, Józefowi Sobikowi. Warto wiedzieć, że w zajęciach dodatkowych w żorskim „Sienkiewiczu” uczestniczy aż 120 uczniów, a w szkoleniach zawodowych bierze udział 11 nauczycieli.

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz