Autorzy zwycięskiego projektu / Martyna Ludwig
Autorzy zwycięskiego projektu / Martyna Ludwig

Uczniowie „Powstańców” wpadli na pomysł utworzenia w szkole małego studia nagrań i okazało się, że ich projekt zwyciężył w II edycji budżetu partycypacyjnego MRM. Na realizację tego marzenia młodzież zyskała 10 tys. zł.


Otwarcie młodzieżowego studia nagrań odbyło się w czwartek 12 września. Na uroczystości pojawił się zastępca prezydenta miasta Wojciech Świerkosz, który dokonał symbolicznego przecięcia wstęgi przy wejściu do studia.


– To, że nasze studio zwyciężyło w drugiej edycji budżetu partycypacyjnego to szalona radość, wielki sukces – i nie ukrywam, że jako stary radiowiec szczególnie cieszę się z tej okoliczności – mówił Tadeusz Chrószcz, dyrektor I LO w Rybniku.


Uczniowie „Powstańców” skorzystali już z możliwości jakie daje im szkolne studio i nagrali podcast opowiadający historię powstania studia oraz fragment „Dni, których nie znamy” Marka Grechuty w ich wykonaniu. Efekty ich starań, jak zaznaczają, wkrótce będą dostępne na szkolnym kanale YouTube.


W wyposażeniu studia "Tu powstaje(MY)" znalazły się mikrofony pojemnościowe i dynamiczne, monitory studyjne i specjalistyczne oprogramowanie. Pomieszczenie zostało dobrze wytłumione.

 

– Będziemy w najbliższym czasie nagrywać audycje, które następnie znajdą się na naszym kanale YouTube. Mamy jeszcze wiele planów i marzeń, więc sądzę, że studio zyska sporą popularność. Mamy bardzo uzdolnionych muzycznie uczniów – zapewniała Klaudia Kulesza, przewodnicząca szkolnego zespołu zajmującego się studiem.


W przygotowaniu jest regulamin korzystania ze studia nagrań. Ze względu na spore zainteresowanie, sesje nagraniowe będą prawdopodobnie musiały być poprzedzone rezerwacją terminu. Co ważne, młodzież z „Powstańców” zaznacza, że z dobrodziejstw małego studia nagrań będzie mógł skorzystać każdy, nie tylko uczniowie szkoły.


– Pomysł uczniów wyniknął z faktu, że mają muzyczne zainteresowania i są gotowi poświęcić im czas. Nawet część z nich ma swoje prywatne studia w domach – mówiła Sabina Kozyrba, nauczycielka przedsiębiorczości w „Powstańcach” i koordynatorka projektu. – Gdy okazało się, że jest możliwość wzięcia udziału w drugiej edycji budżetu partycypacyjnego, nie wahaliśmy się ani chwili. Zwycięstwo przyniosło nam wszystkim wiele radości. Mam nadzieję, że włożone w studio fundusze zaprocentują i powstanie wiele ciekawych audiobooków, podcastów czy nagrań muzycznych.

 

Jak działa młodzieżowy budżet partycypacyjny?

Młodzieżowy budżet partycypacyjny to inicjatywa radnych Młodzieżowej Rady Miasta, skierowana do uczniów szkół ponadgimnazjalnych, w celu propagowania postaw obywatelskich wśród młodych ludzi i poprawy warunków nauki. Pierwszą, ubiegłoroczną edycję konkursu wygrał Zespół Szkół Urszulańskich w Rybniku i jego projekt ogródka meteorologicznego.

Wyboru zwycięskiego projektu dokonuje komisja złożona z Prezydenta Miasta Rybnika, Zastępcy Prezydenta Miasta Rybnika, Koordynatora Młodzieżowej Rady Miasta oraz przedstawicieli Młodzieżowej Rady Miasta z każdej szkoły ponad gimnazjalnej. Zaproponowany projekt musi być możliwy do zrealizowania w granicach kwoty 10 tysięcy złotych, musi też być możliwy do wykonania w danym roku szkolnym.

 

 

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz