GumiSil
GumiSil

19 września 2018

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Panna
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Lokale
  4. Mieszkania
  5. Handel
  6. Usługi
  7. Finanse
  8. Zdrowie i Uroda
  9. Praca
  10. Różne
  11. Dodaj ogłoszenie
Policjanci z Rybnika namierzyli i zlikwidowali dwie plantacje konopi. Łącznie zabezpieczono narkotyki, z których można otrzymać blisko 30 tysięcy porcji
18.09.2018
0
ROW Rybnik pokonał na własnym torze zespół z Lublina i już tylko krok dzieli naszych żużlowców od awansu do PGE Ekstraligi. Rewanż 23 września w Lublinie
16.09.2018
0
Metropolita katowicki abp Wiktor Skworc udzielił święceń biskupich ks. prał. dr. Grzegorzowi Olszowskiemu. Współkonsekratorami byli abp Salvatore Pennacchio oraz abp Damian Zimoń.
13.09.2018
0
W Rybniku znów zagościli znani aktorzy. To znak, że powstają zdjęcia do kolejnych odcinków Diagnozy
11.09.2018
0
Sąd przychylił się do wniosku policji i prokuratora o tymczasowe aresztowanie 50-latka, który miał zamordować młotkiem współuczestnika libacji alkoholowej.
05.09.2018
0
Policjanci z Gliwic zatrzymali 60-latka z Rybnika, który przez internet proponował seks 14-latce. Jak się okazało – mężczyzna jest byłym pedagogiem.
30.08.2018
0
Łukasz Dwornik: Strach się bać!
17.11.2017   Region   Opinie   Wydanie: 2017/46 (3144)

Wchodzenie w cudze buty nie jest jak wiadomo na miejscu, ale w związku z dojrzewającą coraz wyraźniej osobistą opinią na temat powstających aktualnie w Rybniku kontrapasów, muszę na moment przyodziać obuwie "rowerowego oficera". Jeżdżę często na rowerze i choć prywatnego hobby nie afiszuję, myślę, że mogę pokusić się o kilka zdań we wspomnianym temacie. Nie używam roweru, by dojechać do pracy, nie zawożę dzieci w rowerowej przyczepce na zajęcia w szkole bądź przedszkolu itp. Jeżdżę trasami Rybnika wyłącznie rekreacyjnie.

Przywoływanie dużych miast, w których budowa "kontrapasów" jest popularna, w odniesieniu do Rybnika delikatnie ujmując jest co najmniej niezasadne. Szerokie ulice i arterie komunikacyjne Gdańska, Krakowa, Warszawy czy Wrocławia pozwalają po pierwsze na budowę klasycznych ścieżek rowerowych; po drugie - w miejscach, gdzie wprowadzono ruch jednokierunkowy, umożliwiają zastosowanie "kontrapasu", który powinien zapewnić cyklistom ciągłość i swobodę komunikacyjną.

Śródmieście Rybnika zdominowały niestety wyłącznie kontrapasy, które we wspomnianych miastach pełnią rolę uzupełnienia pełnych szlaków rowerowych. W śródmieściu Rybnika wyłącznie kontrapasy będą regulować ruch rowerowy. W konsekwencji powyższego kierowcom zaserwowano rewolucję komunikacyjną. Obserwując charakter prac wnioskuję, że wzorem każdej rewolucji, i tu mogą być ofiary.

W felietonie z 2016r pt.: "Pieszy nie jest święty" poruszyłem wątek charakteru komunikacyjnego rybnickiego śródmieścia: "(...) mnogość wąskich dróg, ruch jednokierunkowy (...)" wzbudzają złe nawyki i przyzwyczajenia wśród rybnickich pieszych, w konsekwencji zagrożenie ich bezpieczeństwa. Zadaję więc pytanie, jakie rzeczywiste argumenty zdecydowały o przeprowadzeniu tej wątpliwej inwestycji? Jaką opinię wyraziła na ten temat policja? I co na to kierowcy? Wszak hasło obywatelskości i powszechnej społecznej konsultacji podobno jest jedną z "najmocniejszych" stron obecnej władzy w mieście.

Nade wszystko najważniejsze jest bezpieczeństwo, ale obserwując organizację ruchu w śródmieściu trudno będzie mówić o bezpiecznej organizacji ruchu drogowego. Wystarczy spojrzeć na wjazd w ulicę Piłsudskiego od strony placu Armii Krajowej lub skrzyżowanie ulicy Jankowickiej z Reymonta. Strach się bać! Jedna awaria autobusu w godzinach szczytu, niedaleko nomen omen Urzędu Miasta Rybniku, zablokuje natychmiast cały ruch w śródmieściu.

Kontrapasy już powstają, więc mogę jedynie prosić, nie tylko pieszych i kierowców, ale przede wszystkim rowerzystów o wzmożoną czujność podczas jazdy. By wyznaczony dla rowerzystów kontrapasowy szlak nie budował w nich poczucia uprzywilejowania wśród innych uczestników ruchu drogowego. By wszędzie tam, gdzie może zaistnieć potencjalne zagrożenie, odpowiedzialność pieszych, kierowców i rowerzystów była na tym samym, gwarantującym bezpieczeństwo wysokim poziomie.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Marcin 2017-11-17 15:36:37
dołączam się
Dołączam się do pytania poprzednika. Jest pan radnym i bierze udział w podejmowaniu najważniejszych decyzji w mieście. Proszę nam wyjaśnić czy rada była informowana o planach dotyczących kontrapasów?
tumult 2017-11-17 12:29:00
racja
Racja panie radny. W kilku miejscach Rybnika, m.in. tuż pod nosem Kuczery na ul. Chrobrego, te kontrapasy są robione na siłę. Ale proszę mi powiedzieć, czy radni nie mają wpływu na to, by tak bzdurnych decyzji nie podejmowano? Bo wydaje mi się, że takie projekty są prezentowane i na komisjach i na radzie miasta...
Czytaj także
pokaż więcej
Rybnik. Miasto z ikrą
e KULTURA

Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Praca w Niemczech
Nasza sonda
Czy dostałeś już pieniądze z programu Dobry Start?




Tresna
44745,46455,46452,46443,46424,46399,46362,46460,46458,46457,46456,46454,46453,46432,46450,46449,46448,46447,46446,46445,46444,46442,46441,46440,46439,46438,46436,46435,46433,46431,46430,46368,46367,46319,46283,46278,46390,46354,46332,46296,46275,46392,46356,46334,46297,46276,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034