Wspólny rozwój
Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020
Koronawirus
Wspólny rozwój
Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020

Miasta

Rybnik
› Żory
› Jastrzębie-Zdrój
› Wodzisław Śląski
› Racibórz
› Region
Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Mieszkania
  4. Handel
  5. Usługi
  6. Finanse
  7. Zdrowie i Uroda
  8. Praca
  9. Matrymonialne
  10. Dodaj ogłoszenie
Kucharki z rybnickich szkół zostały oddelegowane do gotowania w Miejskim Domu Pomocy Społecznej. Od poniedziałku gotują dla seniorów. Obawiają się o swoje zdrowie i o podopiecznych placówki.
08.04.2020
2
Kibice nosili go na rękach, a on karmił się ich uwielbieniem. Miał talent, ale był minimalistą. Dziś grozi mu 12 lat więzienia.
04.04.2020
0
Spośród 45 zakażonych koronawirusem w wodzisławskim szpitalu aż 25 osób to lekarze, pielęgniarki i salowe. Chorzy przewożeni są do szpitali jednoimiennych w Raciborzu i Tychach.
03.04.2020
1
Mieszkańcy szyją maseczki. Trafiły już do przychodni, szpitali oraz do seniorów! W rozwożeniu pomagają harcerze. W poniedziałek setka maseczek trafiła do przychodni przy ulicy Górniczej w Jastrzębiu-Zdroju. W tym tygodniu 300 maseczek zostanie dostarczonych do szpitala wojewódzkiego. 400 maseczek odebrali harcerze. Przekazują je m.in. seniorom.
23.03.2020
0
W internecie krąży szokujący list lekarki z Rybnika, która twierdzi, że zarażonych jest o wiele więcej, ale nie diagnozuje się ich, bo brakuje testów!
11.03.2020
0
Wirtualny asystent odpowie na Twoje pytania w sprawie koronawirusa
25.03.2020   Region   Aktualności  

Dezynfekcja budynków

Ministerstwo Zdrowia we współpracy z IBM Polska uruchomiło wirtualnego asystenta. Jest dostępny w serwisie pacjent.gov.pl i umożliwia szybkie uzyskanie online odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Asystent rozwieje wątpliwości dotyczące m.in. zakażenia, objawów, kwarantanny, leczenia, zasad przemieszczania się, postępowania w razie zachorowania lub podejrzenia choroby, pracy czy wprowadzonych w związku z epidemią aktów prawnych.
Wirtualny asystent został uruchomiony w serwisie pacjent.gov.pl i – jak akcentuje resort – jest codziennie zasilany nowymi informacjami autoryzowanymi przez rządowe instytucje: Ministerstwo Zdrowia, Główny Inspektorat Sanitarny i Narodowy Fundusz Zdrowia tak, by mógł odpowiadać na pytania zadawane przez internautów.

Resort wyjaśnia, że wirtualny asystent, oparty jest na technologii IBM Watson Assistant, czyli na algorytmie, który korzysta z technik machine learning, sieci neuronowych oraz baz referencyjnych, działa w chmurze publicznej.

Został stworzony w Departamencie Rozwoju Systemu e-zdrowie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) we współpracy z IBM Polska. MZ podaje, że powstał on w zaledwie kilka dni, jest stale zasilany nową wiedzą po to, aby przez cały czas rozwijał się o nowe tematy i uczył odpowiadać na pytania.

Jeśli system nie znajdzie właściwej odpowiedzi, przekieruje do kontaktu z odpowiednimi instytucjami, np. z Telefoniczną Informacją Pacjenta, obsługiwaną przez NFZ, do właściwej sekcji serwisu www.pacjent.gov.pl czy do serwisu rządowego www.gov.pl/koronawirus.

"Wirtualny asystent jest odpowiedzią na stale rosnącą liczbę zapytań dotyczących koronawirusa. Dzięki temu, że jest on dostępny online, udziela odpowiedzi w zaledwie kilka sekund o każdej porze dnia i nocy. Do tego jest bardzo intuicyjny w użytkowaniu i każdy z nas z łatwością z niego skorzysta" – zauważa odpowiedzialny w resorcie za informatyzacje wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński.

Wiceminister zaznacza, że rekordowo szybkie uruchomienie wirtualnego asystenta nie byłoby możliwe bez zaangażowania wielu osób i instytucji.
"Szczególnie budująca jest postawa firm komercyjnych, w tym IBM Polska, której pracownicy wraz z Zespołem Komunikacji Systemu e-zdrowie CSIOZ pracowali bez wytchnienia nad tym rozwiązaniem. To pierwsze wdrożenie tego typu narzędzia w publicznym systemie ochrony zdrowia. Zachęcam do jego przetestowania" – mówi Cieszyńki.
Dyrektor generalny z IBM Polska Jarosław Szymczuk dodaje, że wirtualny asystent został zaprojektowany z myślą o wspieraniu w tym trudnym czasie tych wszystkich osób w Polsce, które potrzebują uzyskać porad i odpowiedzi.
"Rozwiązanie to działa w chmurze publicznej IBM, dlatego tak szybko można było je zaimplementować" – mówi Szymczuk.
Rozwiązanie działa na najpopularniejszych przeglądarkach: Mozilla Firefox, Chrome, Microsoft Edge, Internet Explorer, Safari. Można z niego korzystać także na urządzeniach mobilnych. Obecnie obsługuje ono kilka tysięcy pytań dziennie.
MZ zachęca, by korzystać ze wszystkich dostępnych w Polsce rozwiązań e-zdrowia, w szczególności z e-recepty i z e-skierowania oraz z teleporad lekarskich, które można uzyskać bez konieczności wychodzenia z domu.
Źródło: PAP ktl/ joz/

IrS
Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Brak komentarzy
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
LEON - KOPIA
Koronawirus Blok
Nasza sonda
Czy jesteś za zaostrzeniem kar dla pijanych kierowców



enowiny.pl - blok

49609,49825,49779,49750,49573,49424,49855,49854,49853,49852,49851,49850,49848,49846,49845,49844,49843,49842,49841,49849,49847,49840,49839,49838,49837,49836,49834,49835,49833,49831,49832,49774,49562,49473,49471,49303,49829,49722,49600,49502,49410,49723,49599,49504,49411,49333,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034