Marcin Giba / W nowym spocie wystąpiła m.in. Anna Dymna
Marcin Giba / W nowym spocie wystąpiła m.in. Anna Dymna

Zaprezentowano czwartą odsłonę spotu reklamowego "Nie truj sąsiada" - kampanii reklamowej promującej zdrowy styl życia. To inicjatywa Subregionu Zachodniego, regionu, gdzie walka o czyste powietrze to zadanie na wagę życia lub śmierci. W tym celu subregion pozyskuje środki unijne, przeprowadza wiele akcji edukacyjnych i reklamowych. W wyniku tych działań zrealizowano już zresztą ponad 2 tys. wymian źródeł ogrzewania.

 

 


- Z jednej strony są twarde projekty i wsparcie mieszkańców, z drugiej edukacja, ciągłe przypominanie. Szukamy nowych sposobów na dotarcie do mieszkańców, stąd udział w tegorocznym spocie Kabaretu Młodych Panów - mówił prezydent Rybnika Piotr Kuczera. - Należy też mówić o tym, że na tych, którzy nie dostosują się do zmian, czeka kara. To bardzo niepopularne w ustach polityka, ale jestem na tyle zdeterminowany, by o tym coraz głośniej mówić - dodał.

Pokaż gościowi kotłownię
Na świadomość tego problemu wskazują także oddolne inicjatywy społeczne. Prezydent Kuczera podkreślał, że miasto wykonuje swoją pracę związaną z wymianami źródła ciepła, lecz każdy z nas powinien również spojrzeć w głąb własnej kotłowni.

- Może należałoby wprowadzić taką nową świecką tradycję, by gości do domu wprowadzać właśnie przez kotłownię. Wtedy każdy mógłby pochwalić się nowym piecem lub obnażyć, co złego się tam kryje - dodał Łukasz Karczmarczyk, który wystąpił w najnowszej edycji spotu "Nie truj sąsiada" w towarzystwie kolegów z Kabaretu Młodych Panów. Prócz tego w spocie zagrali również Dariusz Gnatowski i Anna Dymna. Ten kilkuminutowy spot reklamowy miał swoją premierę na konferencji prasowej we wtorek.

Kampania "Nie truj sąsiada" rozpoczęła się w 2016 roku. Koncentruje się na obszarach należących do Subregionu Zachodniego, bo właśnie tutaj problemy z czystym powietrzem są największe. Te tereny, według niechlubnych rankingów WHO, należą do najbardziej zanieczyszczonych nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. W ramach akcji przeprowadzono już ponad tysiąc konsultacji z mieszkańcami, stworzono 25 punktów informacyjnych na terenach gmin oraz 15 miasteczek energii podczas różnorakich wydarzeń.

Dwa miliony odsłon
Pierwszy spot tej kampanii, w którym wystąpił Franciszek Pieczka, doczekał się ponad 2 mln odsłon. W kolejnych wystąpili: youtuber Remigiusz ReZi Wierzgoń, zespół Tabu i Marian Dziędziel. Taka forma promocji odbiła się szerokim echem po całej Polsce. Oczywiście, dobra reklama to nie wszystko: Subregion Zachodni bezustannie przygotowuje również materiały edukacyjne oraz możliwość konsultacji na temat wymiany źródeł ciepła, termomodernizacji, fotowoltaiki, dofinansowań oraz tego, jak najlepiej zaplanować budowę czy remont energooszczędnego domu.

- W odróżnieniu od innych kampanii antysmogowych, które zazwyczaj pojawiają się, gdy zaczyna się dymienie, akcja "Nie truj sąsiada" to działania całoroczne - podkreślał Patryk Swoboda, prezes zarządu Planergia Sp. z o.o. - Cały czas, również w sezonie inwestycyjnym, przekonujemy, informujemy i konsultujemy.

To już czwarta edycja tej kampanii, która - jak mówią organizatorzy - zmienia się wraz z upływem lat. W 2016 roku była to akcja koncentrująca się na pokazaniu problemu szerokiemu gronu odbiorców, teraz zaś świadomość mieszkańców regionu uległa znacznym zmianom. Wszyscy wiemy o tym, że zanieczyszczenia powietrza stanowią rzeczywisty problem, zatem nadeszła pora, by dowiedzieć się, w jaki sposób możemy z tym walczyć.

- Chcemy pokazać mieszkańcom subregionu konkretne działania inwestycyjne - termomodernizację, modernizację instalacji grzewczych, wykorzystanie OZE - ale też konkretne działania finansowe. Taka modernizacja to nakłady rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, a naszym celem jest ułatwienie dostępu do narzędzi, które pomogą sfinansować te działania - mówił Patryk Swoboda.

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz