Weninger
Fundusz Górnośląski
Eko-okna czerwiec 2020
Eko-okna czerwiec 2020
Weninger

Miasta

Rybnik
› Żory
› Jastrzębie-Zdrój
› Wodzisław Śląski
› Racibórz
› Region
Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Mieszkania
  3. Handel
  4. Usługi
  5. Finanse
  6. Praca
  7. Różne
  8. Matrymonialne
  9. Dodaj ogłoszenie
W kopalni Budryk w Ornotowicach doszło do eksplozji i pożaru metanu. Załoga została wycofana, wydobycie wstrzymano. Trzech górników zostało lekko poparzonych - informuje rzecznik Jastrzębskiej Spółki Węglowej Sławomir Starzyński.
02.07.2020
0
Pożyczki z niezwykle niskim oprocentowaniem, poręczenia kredytów i leasingów, dotacje oraz szkolenia i doradztwo – to tylko niektóre z form wsparcia dla śląskich przedsiębiorców, które oferuje Fundusz Górnośląski SA. Spółka wymiernie pomaga również właścicielom firm w dobie pandemii koronawirusa.
30.06.2020
0
Ulewy, jakie minionej nocy przeszły przez region, zalały m.in. dom przy ulicy Skalnej w Rybniku-Niedobczycach. 86-letnia kobieta trafiła do szpitala. To kolejne podtopienie w tym rejonie!
27.06.2020
0
Zgodnie z wytycznymi ministra zdrowia w całym kraju ruszyły zakłady fryzjerskie. Odwiedziliśmy dziś w południe 18 maja salon „Metamorfoza” w Żorach-Rowniu. Okazuje się, że zajęte są już wszystkie terminy... aż do początku czerwca.
18.05.2020
1
Rozmowa z Bartoszem Demczukiem, jednym z czterech Młodych Panów z Kabaretu Młodych Panów
10.05.2020
0
Ukradli je w nocy z 24 na 25 czerwca z czterech aut w Rybniku. Katalizatory zostały po prostu... wycięte. Jako części samochodowe, trafiły do sprzedaży. Szajka wpadła w Krakowie.
02.07.2020
0
Kampania "Nie truj sąsiada" po raz czwarty
10.12.2019   Rybnik, Region   Aktualności  

W nowym spocie wystąpiła m.in. Anna DymnaMożemy już zobaczyć nowy spot reklamowy promujący kampanię "Nie truj sąsiada", w którym w tym roku wystąpili Kabaret Młodych Panów, Anna Dymna oraz Dariusz Gnatowski.

Zaprezentowano czwartą odsłonę spotu reklamowego "Nie truj sąsiada" - kampanii reklamowej promującej zdrowy styl życia. To inicjatywa Subregionu Zachodniego, regionu, gdzie walka o czyste powietrze to zadanie na wagę życia lub śmierci. W tym celu subregion pozyskuje środki unijne, przeprowadza wiele akcji edukacyjnych i reklamowych. W wyniku tych działań zrealizowano już zresztą ponad 2 tys. wymian źródeł ogrzewania.


- Z jednej strony są twarde projekty i wsparcie mieszkańców, z drugiej edukacja, ciągłe przypominanie. Szukamy nowych sposobów na dotarcie do mieszkańców, stąd udział w tegorocznym spocie Kabaretu Młodych Panów - mówił prezydent Rybnika Piotr Kuczera. - Należy też mówić o tym, że na tych, którzy nie dostosują się do zmian, czeka kara. To bardzo niepopularne w ustach polityka, ale jestem na tyle zdeterminowany, by o tym coraz głośniej mówić - dodał.

Pokaż gościowi kotłownię
Na świadomość tego problemu wskazują także oddolne inicjatywy społeczne. Prezydent Kuczera podkreślał, że miasto wykonuje swoją pracę związaną z wymianami źródła ciepła, lecz każdy z nas powinien również spojrzeć w głąb własnej kotłowni.

- Może należałoby wprowadzić taką nową świecką tradycję, by gości do domu wprowadzać właśnie przez kotłownię. Wtedy każdy mógłby pochwalić się nowym piecem lub obnażyć, co złego się tam kryje - dodał Łukasz Karczmarczyk, który wystąpił w najnowszej edycji spotu "Nie truj sąsiada" w towarzystwie kolegów z Kabaretu Młodych Panów. Prócz tego w spocie zagrali również Dariusz Gnatowski i Anna Dymna. Ten kilkuminutowy spot reklamowy miał swoją premierę na konferencji prasowej we wtorek.

Kampania "Nie truj sąsiada" rozpoczęła się w 2016 roku. Koncentruje się na obszarach należących do Subregionu Zachodniego, bo właśnie tutaj problemy z czystym powietrzem są największe. Te tereny, według niechlubnych rankingów WHO, należą do najbardziej zanieczyszczonych nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. W ramach akcji przeprowadzono już ponad tysiąc konsultacji z mieszkańcami, stworzono 25 punktów informacyjnych na terenach gmin oraz 15 miasteczek energii podczas różnorakich wydarzeń.

Dwa miliony odsłon
Pierwszy spot tej kampanii, w którym wystąpił Franciszek Pieczka, doczekał się ponad 2 mln odsłon. W kolejnych wystąpili: youtuber Remigiusz ReZi Wierzgoń, zespół Tabu i Marian Dziędziel. Taka forma promocji odbiła się szerokim echem po całej Polsce. Oczywiście, dobra reklama to nie wszystko: Subregion Zachodni bezustannie przygotowuje również materiały edukacyjne oraz możliwość konsultacji na temat wymiany źródeł ciepła, termomodernizacji, fotowoltaiki, dofinansowań oraz tego, jak najlepiej zaplanować budowę czy remont energooszczędnego domu.

- W odróżnieniu od innych kampanii antysmogowych, które zazwyczaj pojawiają się, gdy zaczyna się dymienie, akcja "Nie truj sąsiada" to działania całoroczne - podkreślał Patryk Swoboda, prezes zarządu Planergia Sp. z o.o. - Cały czas, również w sezonie inwestycyjnym, przekonujemy, informujemy i konsultujemy.

To już czwarta edycja tej kampanii, która - jak mówią organizatorzy - zmienia się wraz z upływem lat. W 2016 roku była to akcja koncentrująca się na pokazaniu problemu szerokiemu gronu odbiorców, teraz zaś świadomość mieszkańców regionu uległa znacznym zmianom. Wszyscy wiemy o tym, że zanieczyszczenia powietrza stanowią rzeczywisty problem, zatem nadeszła pora, by dowiedzieć się, w jaki sposób możemy z tym walczyć.

- Chcemy pokazać mieszkańcom subregionu konkretne działania inwestycyjne - termomodernizację, modernizację instalacji grzewczych, wykorzystanie OZE - ale też konkretne działania finansowe. Taka modernizacja to nakłady rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, a naszym celem jest ułatwienie dostępu do narzędzi, które pomogą sfinansować te działania - mówił Patryk Swoboda.

mar
8
zdjęć
Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Brak komentarzy
Czytaj także
pokaż więcej
Rybnik. Miasto z ikrą
e KULTURA
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
enowiny.pl - blok
Nasza sonda
Czy jesteś za zaostrzeniem kar dla pijanych kierowców



LEON - KOPIA

48854,50915,50886,50851,50472,50369,50917,50916,50914,50913,50912,50911,50910,50909,50908,50907,50906,50905,50904,50903,50902,50901,50900,50899,50896,50895,50892,50894,50891,50890,50889,50780,50779,50778,50514,50504,50735,50666,50581,50495,50400,50736,50580,50401,50293,50188,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034