Zmagania trwały dwa dni / Materiały prasowe
Zmagania trwały dwa dni / Materiały prasowe

Do zmagań zaproszono młodzież ostatnich podstawówek. Przez dwa dni Liceum Ogólnokształcącym im. Noblistów Polskich szkołę odwiedziło prawie 300 uczniów z Rydułtów, Radlina i Pszowa.

W części teoretycznej trzeba było wykazać się wiedzą o policji. Praktyczna obejmowała konkurencje sprawnościowe. Przedtem sierżant Patryk Błasik, specjalista do spraw prewencji, i jeden z nauczycieli mówili o zasadach bezpieczeństwa.

Młodzież rywalizowała m.in. w biegu po buty, rzutach piłką lekarską, strzelaniu z replik policyjnych pistoletów do tarczy. Konkursy wymagały opanowania, sprawności fizycznej, dystansu do siebie. Po części konkursowej goście mogli zwiedzić liceum na Skalnej. Przewodnikami byli uczniowie. Ci z klas policyjnych zaznajamiali młodszych kolegów z podstawami prawa, kryminologii, środków przymusu bezpośredniego i sztuki samoobrony.

Chętni mogli zapoznać się z tomfą, jak używać kajdanków czy obezwładnić napastnika. Atrakcją okazał się pokaz radiowozu. Uczniowie wchodzili do środka, mogli nawet włączyć sygnalizację świetlną i dźwiękową.

Dla opiekunów przygotowano szkolenia w zakresie profilaktyki środków psychoaktywnych. Odbyły się warsztaty psychologiczno – pedagogiczne „Konstruktywna pochwała”

Po przeprowadzeniu wszystkich konkurencji, warsztatów i prezentacji wręczono upominki i dyplomy, a dla wszystkich uczestników i ich opiekunów przygotowano słodki poczęstunek.

Wręczenie nagród nastąpi 12 grudnia podczas Międzynarodowej Konferencji Poświęconej Edukacji Policyjnej w szkołach ponadpodstawowych, organizowanej przy współpracy z Akademią Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Wyniki

I miejsce ex aequo: Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Radlinie, Szkoła Podstawowa nr 4 w Rydułtowach
II miejsce: Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie
III miejsce ex aequo: Szkoła Podstawowa nr 1, Szkoła Podstawowa nr 3 (obie Rydułtowy)

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz