Za parę lat cały ciężki ruch samochodowy zostanie wyprowadzony poza miasta naszego regionu. Powoli finiszuje budowa rybnickiego odcinka drogi Racibórz – Pszczyna. W październiku ruszyła realizacja etapu raciborskiego.
Jak informuje urząd miasta, ośmiokilometrowy odcinek powstanie od granicy z gmina Rudnik do Rybnika. Prace mają potrwać do 2022 roku. Inwestycja będzie kosztowała około 200 mln złotych, w tym pozyskano ok. 156 mln zł dofinansowania zewnętrznego.
Generalnym wykonawcą jest Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o., a inwestorem - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Kierowcy na własnej skórze odczuwają już pierwsze utrudnienia. - Na skrzyżowaniu ulic Rybnickiej i Piaskowej jest zwężenie jezdni w kierunku Raciborza. Powód to wykonywanie zjazdów w rejonie ulicy Cieszyńskiej. Utrudnienia potrwają do końca miesiąca, gdy wprowadzona zostanie tymczasowa organizacji ruchu w rejonie zjazdu na teren budowy. Póki co, firma oczekuje na zatwierdzenie projektu organizacji ruchu przez marszałka województwa śląskiego. Powstająca obecnie droga technologiczna w tym rejonie, stanowić będzie projektowany szlak serwisowy DsL14 – informuje ratusz.
Na budowie dzieje się o wiele więcej i to na różnych frontach robót. Wyburzono na przykład starą cegielnię. W okolicy żwirowni na Ostrogu już wykonano: zjazd z drogi wojewódzkiej 919 ze wzmocnieniem istniejącej drogi gruntowej wzdłuż wału brzegowego kanału Ulgi, zbiorniki zastępcze dla płazów oraz zasypkę istniejących stawów z kamienia hydrotechnicznego. Trwa tam odhumusowanie pasa głównego, wzmocnienie podłoża gruntowego na trasie głównej i drodze serwisowej, budowa szlaków technologicznych jako dojazd do obiektu inżynieryjnego MG1.
Firma wykonała kolejne drogi technologiczne jak zjazd z DW 919 na ulicy Rudzkiej z utwardzeniem nawierzchni istniejącego szlaku gruntowego do projektowanej drogi serwisowej przebiegającej w kierunku lewego wału brzegu rzeki Odry. Powstały też zjazdy z Rybnickiej do obiektu inżynieryjnego WG5 nad linią kolejową oraz z ulicy Kozielskiej w gminie Rudnik do obiektu inżynieryjnego WG1.
Trwają prace przy wzmocnieniu istniejących dróg gminnych w dzielnicy Miedonia (dojazd do obiektów inżynieryjnych WG2, WG3 i MG1) i budowie drogi technologicznej od ulicy Cieszyńskiej do obiektu inżynieryjnego nad linią kolejową.
Wkrótce rozpoczną się prace przy budowie drogi technologicznej i zjazdu z DW 919 (Rudzka) do wspomnianego już obiektu inżynieryjnego nad linią kolejową.
Połączenie gotowych odcinków rybnickiego i raciborskiego z obwiednią żorską ułatwi przejazd z kierunku, ot choćby Bramy Morawskiej do autostrady A1, zwłaszcza transportujących towary TIR-ów, co bezsprzecznie w znacznym stopniu odkorkuje centra naszych miast.
Komentarze