Ruszyły prace przy budowie raciborskiego odcinka drogi regionalne / UM Racibórz
Ruszyły prace przy budowie raciborskiego odcinka drogi regionalne / UM Racibórz

Za parę lat cały ciężki ruch samochodowy zostanie wyprowadzony poza miasta naszego regionu. Powoli finiszuje budowa rybnickiego odcinka drogi Racibórz – Pszczyna. W październiku ruszyła realizacja etapu raciborskiego.

Jak informuje urząd miasta, ośmiokilometrowy odcinek powstanie od granicy z gmina Rudnik do Rybnika. Prace mają potrwać do 2022 roku. Inwestycja będzie kosztowała około 200 mln złotych, w tym pozyskano ok. 156 mln zł dofinansowania zewnętrznego.

Generalnym wykonawcą jest Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o., a inwestorem - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Kierowcy na własnej skórze odczuwają już pierwsze utrudnienia. - Na skrzyżowaniu ulic Rybnickiej i Piaskowej jest zwężenie jezdni w kierunku Raciborza. Powód to wykonywanie zjazdów w rejonie ulicy Cieszyńskiej. Utrudnienia potrwają do końca miesiąca, gdy wprowadzona zostanie tymczasowa organizacji ruchu w rejonie zjazdu na teren budowy. Póki co, firma oczekuje na zatwierdzenie projektu organizacji ruchu przez marszałka województwa śląskiego. Powstająca obecnie droga technologiczna w tym rejonie, stanowić będzie projektowany szlak serwisowy DsL14 – informuje ratusz.

Na budowie dzieje się o wiele więcej i to na różnych frontach robót. Wyburzono na przykład starą cegielnię. W okolicy żwirowni na Ostrogu już wykonano: zjazd z drogi wojewódzkiej 919 ze wzmocnieniem istniejącej drogi gruntowej wzdłuż wału brzegowego kanału Ulgi, zbiorniki zastępcze dla płazów oraz zasypkę istniejących stawów z kamienia hydrotechnicznego. Trwa tam odhumusowanie pasa głównego, wzmocnienie podłoża gruntowego na trasie głównej i drodze serwisowej, budowa szlaków technologicznych jako dojazd do obiektu inżynieryjnego MG1.

Firma wykonała kolejne drogi technologiczne jak zjazd z DW 919 na ulicy Rudzkiej z utwardzeniem nawierzchni istniejącego szlaku gruntowego do projektowanej drogi serwisowej przebiegającej w kierunku lewego wału brzegu rzeki Odry. Powstały też zjazdy z Rybnickiej do obiektu inżynieryjnego WG5 nad linią kolejową oraz z ulicy Kozielskiej w gminie Rudnik do obiektu inżynieryjnego WG1.

Trwają prace przy wzmocnieniu istniejących dróg gminnych w dzielnicy Miedonia (dojazd do obiektów inżynieryjnych WG2, WG3 i MG1) i budowie drogi technologicznej od ulicy Cieszyńskiej do obiektu inżynieryjnego nad linią kolejową.
Wkrótce rozpoczną się prace przy budowie drogi technologicznej i zjazdu z DW 919 (Rudzka) do wspomnianego już obiektu inżynieryjnego nad linią kolejową.

Połączenie gotowych odcinków rybnickiego i raciborskiego z obwiednią żorską ułatwi przejazd z kierunku, ot choćby Bramy Morawskiej do autostrady A1, zwłaszcza transportujących towary TIR-ów, co bezsprzecznie w znacznym stopniu odkorkuje centra naszych miast.

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz