SKOK
SKOK

19 sierpnia 2019

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Lew
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Lokale
  4. Mieszkania
  5. Handel
  6. Usługi
  7. Finanse
  8. Zdrowie i Uroda
  9. Turystyka
  10. Praca
  11. Różne
  12. Dodaj ogłoszenie
W piątek 16 sierpnia na rybnickim kampusie odbył się wyjątkowy piknik historyczny na 100-lecie powstań śląskich. Nie zabrakło pokazów, warsztatów i stanowisk grup rekonstrukcyjnych.
16.08.2019
1
Rozmowa z Ing. Michalem Heřmanem, MBA, dyrektorem zarządzającym, prezesem zarządu OKD a.s., producentem węgla kamiennego w Republice Czeskiej
14.08.2019
0
Krążą słuchy, że w wyborach do sejmu nie wystartuje poseł Grzegorz Janik, bo został skreślony z listy. Bolesław Piecha, lider Prawa i Sprawiedliwości w okręgu wyborczym rybnickim nr 30, nie potwierdza ani nie zaprzecza.
14.08.2019
5
Nowa siedziba PINB znajdzie się w innym miejscu: być może o wiele dalej niż centrum Rybnika.
14.08.2019
0
Wojewódzki Szpital nr 2 W Jastrzębiu Zdroju jest wyjątkowy. Dlaczego? Choćby dlatego, że zapewnia kompleksową opiekę nad mamą i dzieckiem.
15.07.2019
4
Wiosna Roberta Biedronia i Partia Razem nie wystartują wspólnie pod szyldem KW Lewica, a Komitetu Wyborczego Sojuszu Lewicy Demokratycznej. PKW przyznała bowiem rację Jackowi Zdrojewskiemu, szefowi ugrupowania Polska Lewica, który zastrzegł sobie logotyp "Lewica"
19.08.2019
0
Łukasz Dwornik: Oszukać rzeczywistość
19.07.2019   Region   Opinie   Wydanie: 2019/29 (3229)

Łukasz DwornikŚwiadoma manipulacja przekazem, zawartym we współczesnej reklamie, dziwić już raczej nie powinna, paleta psychologicznych "chwytów" pozwala na pobudzanie nas do oczekiwanego zachowania. Współcześnie to norma i główny do osiągnięcia cel, stawiany przed marketingowe agencje. Podprogowych zagrywek i wpływania na podświadomość wprawdzie w reklamie zakazano, jednak inne metody wywierania wpływu to powszechne narzędzia. Nie o tym jednak felieton, tylko o autokreacji, budowaniu wizerunku z wykorzystaniem nieczystych, często kłamliwych metod, dlatego uznałem, że od reklamy warto zacząć.

Jedna z popularnych samochodowych marek odeszła od oznaczania na pokrywie bagażnika pojemności silnika, w zamian wpisując w tym samym miejscu moc w kW – to podobno nowa polityka firmy. To samo miejsce i czcionka, skutek jest taki, że czytasz pojemność, a w rzeczywistości to moc. Myślisz - cóż za potężny motor - zajrzysz pod maskę, zwykłe półtora litra.

Ale wróćmy do autokreacji. I tutaj, jak w reklamie, zakłamania i fałszu co nie miara. "Parcie na szkło". Od porannego przebudzenia - do "facebookowego mejkapu". Patrzę i obserwuję, najlepiej wśród własnych znajomych, że jedną stronę od drugiej, tę rzeczywistą od wykreowanej dzieli przepaść. Nie. To nawet nie przepaść. To kłamstwo totalne. Ilość "taniego podkładu", fałszującego prawdziwy wizerunek, jest tak duża, że aż niestrawna. Nienaturalne pozy, zaaranżowane do zdjęcia sytuacje, niczym słaba discopolowa melodia jutro pójdą w niepamięć. A może właśnie nie pójdą? Może powtarzane po wielokroć staną się "prawdą", jak ten niby potężny motor z nazwy o małej pojemności rzeczywistej...? Jedno zdjęcie, zadęcie i znowu zdjęcie – udostępniajcie, aż wirtualny przekaz całkiem przykryje rzeczywistość. I 10 lajków. Kolejne zadęcie i zdjęcie, dajcie "lubieta"! Stworzony od nowa, piękny, idealny choć nierzeczywisty.

W negatywnym znaczeniu autokreacja dorównała reklamie, zwłaszcza na portalach społecznościowych. Jedna fotka to dzisiaj zdecydowanie za mało, co najmniej 10 powinno w poście zawisnąć. Z siłowni - bo przecież jest wysportowany, z pielgrzymki – bo przecież jest wierzący, z książką – bo przecież jest oczytany itd., itp. Niemal każda z czynności poprzedzona "sweet focią", post przed śniadaniem, post na dobranoc. O wizerunek trzeba dbać. Zwłaszcza ten pracowicie wykreowany. Pamiętajmy, że to kreacja. Codziennie przypominajmy sobie o tym. Najlepiej jeszcze przed śniadaniem.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Inspektor RTV 2019-08-11 13:04:26
Reklama dźwignią POdlości
Coraz częściej na łamach gazet Jastrzębskich oraz płotach okolicznych miejscowości ukazuje się reklama :"POseł Gadowski najskuteczniejszym posłem regionu"..Niestety gdy ukazują sie jego wypowiedzi w gazetach ,dziwnym trafem pod nimi nie można dodawać komentarzy. To jest przykład samouwielbienia ale dla mnie to tchórzliwy POseł , bojący sie prowadzić ze społeczeństwem otwartą debatę. O wszystkich jego działaniach ,spotkaniach, dowiadujemy się z mediów po fakcie. ...Udaje że istnieje w społeczeństwie, pokazując swój gadowski sposób politykierstwa licząc na to że frajerzy co nie cierpią PiSu dalej go będą wybierać a on im za to zorganizuje co najwyżej dyktando i poklepie po ramieniu kradnąc innym spracowanym wiek emerytalny aby swoim kolesiom mieć z czego dawać....jednak o likwidacji abonamentu RTV już ani słowa.mam nadzieje że ludzie pamiętają komorników nasłanych przez US grożących wyniesieniem Ich telewizory POnieważ uwierzyli PO.
Czytaj także
pokaż więcej
Rybnik. Miasto z ikrą
e KULTURA
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Nasza sonda
Czy jesteś za zaostrzeniem kar dla pijanych kierowców




48034,48178,48173,48172,48171,48011,48196,48195,48194,48193,48192,48191,48190,48189,48188,48187,48186,48185,48184,48183,48182,48181,48180,48179,48177,48176,48175,48174,48170,48169,48168,48159,48158,48157,48136,48083,48127,48095,48052,48027,47982,48128,48096,48053,47983,47929,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034