Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020
Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020

Miasta

Rybnik
› Żory
› Jastrzębie-Zdrój
› Wodzisław Śląski
› Racibórz
› Region
Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Lokale
  4. Mieszkania
  5. Handel
  6. Usługi
  7. Finanse
  8. Zdrowie i Uroda
  9. Turystyka
  10. Praca
  11. Różne
  12. Dodaj ogłoszenie
Na czwartkowej sesji Rada Miasta Rybnika ma zdecydować o utworzeniu kolejnych żłobków - w Rybnickiej Kuźni i Boguszowicach Osiedlu. Powodem jest ogromne zapotrzebowanie na tego typu placówki w Rybniku.
21.10.2019
0
88-letni kierowca potrącił dwie kobiety, następnie zderzył się z innym autem i uciekł z miejsca wypadku! Został zatrzymany przez świadków!
17.10.2019
0
Obrażenia, które poniósł saper ranny w wybuchu pocisków artyleryjskich w kuźniańskim lesie, okazały się być zbyt poważne. Liczba ofiar tego tragicznego wypadku zwiększyła się do trzech.
17.10.2019
0
W dniach 18-19 października (piątek-sobota) nastąpi całkowite zamknięcie ulicy Świerklańskiej/Tkoczów w rejonie budowanej Drogi Regionalnej Racibórz - Pszczyna.
16.10.2019
0
Wojewódzki Szpital nr 2 W Jastrzębiu Zdroju jest wyjątkowy. Dlaczego? Choćby dlatego, że zapewnia kompleksową opiekę nad mamą i dzieckiem.
15.07.2019
4
Do końca miesiąca na odcinku Rybnik-Leszczyny będzie obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa. To pokłosie pożaru nastawni w Leszczynach, którą teraz należy naprawić.
22.10.2019
0
Łukasz Dwornik: Oszukać rzeczywistość
19.07.2019   Region   Opinie   Wydanie: 2019/29 (3229)

Łukasz DwornikŚwiadoma manipulacja przekazem, zawartym we współczesnej reklamie, dziwić już raczej nie powinna, paleta psychologicznych "chwytów" pozwala na pobudzanie nas do oczekiwanego zachowania. Współcześnie to norma i główny do osiągnięcia cel, stawiany przed marketingowe agencje. Podprogowych zagrywek i wpływania na podświadomość wprawdzie w reklamie zakazano, jednak inne metody wywierania wpływu to powszechne narzędzia. Nie o tym jednak felieton, tylko o autokreacji, budowaniu wizerunku z wykorzystaniem nieczystych, często kłamliwych metod, dlatego uznałem, że od reklamy warto zacząć.

Jedna z popularnych samochodowych marek odeszła od oznaczania na pokrywie bagażnika pojemności silnika, w zamian wpisując w tym samym miejscu moc w kW – to podobno nowa polityka firmy. To samo miejsce i czcionka, skutek jest taki, że czytasz pojemność, a w rzeczywistości to moc. Myślisz - cóż za potężny motor - zajrzysz pod maskę, zwykłe półtora litra.

Ale wróćmy do autokreacji. I tutaj, jak w reklamie, zakłamania i fałszu co nie miara. "Parcie na szkło". Od porannego przebudzenia - do "facebookowego mejkapu". Patrzę i obserwuję, najlepiej wśród własnych znajomych, że jedną stronę od drugiej, tę rzeczywistą od wykreowanej dzieli przepaść. Nie. To nawet nie przepaść. To kłamstwo totalne. Ilość "taniego podkładu", fałszującego prawdziwy wizerunek, jest tak duża, że aż niestrawna. Nienaturalne pozy, zaaranżowane do zdjęcia sytuacje, niczym słaba discopolowa melodia jutro pójdą w niepamięć. A może właśnie nie pójdą? Może powtarzane po wielokroć staną się "prawdą", jak ten niby potężny motor z nazwy o małej pojemności rzeczywistej...? Jedno zdjęcie, zadęcie i znowu zdjęcie – udostępniajcie, aż wirtualny przekaz całkiem przykryje rzeczywistość. I 10 lajków. Kolejne zadęcie i zdjęcie, dajcie "lubieta"! Stworzony od nowa, piękny, idealny choć nierzeczywisty.

W negatywnym znaczeniu autokreacja dorównała reklamie, zwłaszcza na portalach społecznościowych. Jedna fotka to dzisiaj zdecydowanie za mało, co najmniej 10 powinno w poście zawisnąć. Z siłowni - bo przecież jest wysportowany, z pielgrzymki – bo przecież jest wierzący, z książką – bo przecież jest oczytany itd., itp. Niemal każda z czynności poprzedzona "sweet focią", post przed śniadaniem, post na dobranoc. O wizerunek trzeba dbać. Zwłaszcza ten pracowicie wykreowany. Pamiętajmy, że to kreacja. Codziennie przypominajmy sobie o tym. Najlepiej jeszcze przed śniadaniem.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Inspektor RTV 2019-08-11 13:04:26
Reklama dźwignią POdlości
Coraz częściej na łamach gazet Jastrzębskich oraz płotach okolicznych miejscowości ukazuje się reklama :"POseł Gadowski najskuteczniejszym posłem regionu"..Niestety gdy ukazują sie jego wypowiedzi w gazetach ,dziwnym trafem pod nimi nie można dodawać komentarzy. To jest przykład samouwielbienia ale dla mnie to tchórzliwy POseł , bojący sie prowadzić ze społeczeństwem otwartą debatę. O wszystkich jego działaniach ,spotkaniach, dowiadujemy się z mediów po fakcie. ...Udaje że istnieje w społeczeństwie, pokazując swój gadowski sposób politykierstwa licząc na to że frajerzy co nie cierpią PiSu dalej go będą wybierać a on im za to zorganizuje co najwyżej dyktando i poklepie po ramieniu kradnąc innym spracowanym wiek emerytalny aby swoim kolesiom mieć z czego dawać....jednak o likwidacji abonamentu RTV już ani słowa.mam nadzieje że ludzie pamiętają komorników nasłanych przez US grożących wyniesieniem Ich telewizory POnieważ uwierzyli PO.
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
MEDHOUSE
POWER CIS
Nasza sonda
Czy jesteś za zaostrzeniem kar dla pijanych kierowców




48034,48534,48521,48516,48512,48011,48542,48541,48540,48539,48538,48537,48536,48535,48533,48531,48532,48530,48431,48284,48529,48528,48527,48526,48524,48523,48522,48520,48519,48518,48517,48449,48400,48370,48369,48368,48510,48460,48413,48392,48364,48511,48461,48416,48393,48365,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034