Już po raz piąty scena Rydułtowskiego Centrum Kultury „Feniks” rozbrzmiała językami obcymi. Okazją ku temu stał się dorocznie organizowany przez Liceum Ogólnokształcące im. Noblistów Polskich Przegląd Twórczości Obcojęzycznej Dzieci i Młodzieży Miasta Rydułtowy. Imprezie patronowali starosta wodzisławski Ireneusz Serwotka i burmistrz Kornelia Newy.
W imprezie wzięło udział 10. placówek edukacyjnych: Publiczne Przedszkole nr 1 im. Marii Kownackiej, Publiczne Przedszkole nr 4 im. Jana Brzechwy, Prywatne Przedszkole Pod Nutką, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Karola Miarki, Szkoła Podstawowa nr 2, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Arki Bożka, Szkoła Podstawowa nr 4, Ognisko Pracy Pozaszkolnej, Zespół Szkół Ponadgimnazjanych nr 2 oraz Liceum Ogólnokształcące im. Noblistów Polskich. Dzieci i młodzież zaprezentowały swoje osiągnięcia w nauce języków obcych za poprzedni rok szkolny.
Najmłodsi uczestnicy jak zawsze zachwycili publiczność kolorowymi kostiumami i energicznymi występami. Dzieci z typowym dla swego wieku entuzjazmem ochoczo wybiegały na scenę, by w przebraniu smerfów lub krasnoludków przenieść widownię w baśniowy świat. Pojawiły się również akcenty kulinarne – okazuje się, że włoska pizza brzmi tak samo w każdym języku! Przy okazji występów zebrani goście mogli poćwiczyć sobie rozmówki związane z zamawianiem jedzenia.
-Zależy nam, by przegląd był bardziej świętem języków obcych i zabawą niż konkursem, których jest wiele. Nie chcemy rywalizacji i wygranych. Tutaj każdy jest zwycięzcą, bo nauka języka obcego przyniosła wymierny sukces: wykonanie piosenki czy wiersza, wyjazd zagraniczny lub nawiązanie nowych znajomości – mówi Lidia Szmelich, koordynatorka imprezy z ramienia LO.
Dominującym językiem był angielski, ale nie zabrakło również niemieckiego i francuskiego. Starsza młodzież wybrała prezentacje multimedialne. Zebrani goście mogli zobaczyć zdjęcia z realizacji projektów. Przegląd to mocny punkt w kalendarzu imprez szkolnych. Wysoki poziom i wartość artystyczna występów, które mogliśmy podziwiać świadczą o dobrej pracy nauczycieli „od przedszkola do matury”.
Komentarze