Znany youtuber w spocie
Znany youtuber w spocie "Nie truj sąsiada" / Marcin Giba

Trzech kolegów z blokowiska ubranych w kolorowe dresy zabiera podręczną kamerkę i wychodzi na miasto „zrobić porządek”. Nie ma jednak mowy o żadnej grandzie, ich celem jest walka z głównymi przyczynami smogu – najgorszymi paliwami, starymi „kopciuchami” i powszechnym spalaniem śmieci.


Tak zaczyna się drugi SPOT promujący akcję zainicjowaną w ramach międzygminnego projektu „Gmina z (dobrą) energią!”.

 

Po Franciszku Pieczce, którego kreację w pierwszym filmiku z serii „Nie truj sąsiada!” obejrzało w sieci już kilkaset tysięcy osób (obejrzyj pierwszy spot "Nie truj sąsiada!" TUTAJ, przyszedł czas na bohatera cieszącego się ogromną popularnością wśród młodszej grupy odbiorców.


Tym razem w walkę z dymiącymi kominami zaangażował się popularny Rezi, czyli pochodzący z Wodzisławia Śląskiego Remigiusz Wierzgoń, którego materiały w mediach społecznościowych śledzą miliony młodych osób.
Organizatorzy kampanii – Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego oraz Planergia.pl liczą, że dzięki Rezigiuszowi uda się zaangażować w kampanię antysmogową młodzież, co nie tylko przyczyni się do wykształcenia pozytywnych postaw u tej grupy, ale pozwoli też dotrzeć z proekologicznym przekazem do pokolenia rodziców oraz dziadków.


Bohaterowie spotu piętnują sąsiadów, którzy trują okolicę, spalając najtańsze paliwo i śmieci. Fotografują negatywne praktyki i wieszają na ogrodzeniach edukacyjne zawieszki pod hasłem: „Nie truj sąsiada”, czym niejednokrotnie narażają się na gniew lokalnych trucicieli.

W zmaganiach z dymiącymi kominami chłopców wspomaga babcia, przygotowując im koszulki z charakterystycznymi nadrukami i wspierając dobrym słowem – sama ma dość oddychania zanieczyszczonym powietrzem. 
Ten smog nas zabije - denerwuje się starsza pani i niestety ma rację.

Normy przekroczone o kilkaset czy - w skrajnych przypadkach - kilka tysięcy procent, wyższa śmiertelność w czasie epizodów smogowych potwierdzona badaniami Śląskiego Centrum Chorób Serca oraz tysiące osób cierpiących i umierających co roku na schorzenia powiązane z niską jakością powietrza to fakty potwierdzone szczegółowymi badaniami i raportami, a nie antysmogowa histeria.

„Fatalny stan naszego powietrza można zmienić, ale nie udawajmy, że problemu nie ma lub, że nas on nie dotyczy. Zacznijmy od zmiany złych przyzwyczajeń i wycofaniem przyzwolenia na masowe trucie wokół nas. Stopniowo – w zależności od naszych możliwości finansowych – inwestujmy w poprawę efektywności energetycznej naszych domów, korzystając tam, gdzie się da, z dostępnych możliwości wsparcia dotacyjnego. Nagrodą będą nie tylko niższe rachunki, ale przede wszystkim zdrowie i czyste powietrze wokół nas” - czytamy na stronie Gmina z (dobrą) energią.

Premierowa emisja spotu, wyprodukowanego przez EXA Studio, odbyła się w wczoraj,w Wodzisławskim Centrum Kultury. Autorem zdjęć w ramach kampanii jest Marcin Giba.

 

Spot można oglądać na platformie YouTube oraz za pośrednictwem profilu społecznościowego kampanii na Facebooku Gmina z dobrą energią.


Projekt „Gmina z dobrą energią! Modelowa kampania edukacyjno-informacyjna na rzecz ograniczania niskiej emisji oraz promocji efektywności energetycznej” jest współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.


Foto: Marcin Giba
Spot: EXA Studio

 

 

1

Komentarze

  • kleo Rezi rulezzz 23 lutego 2017 20:30@Rezigiusz kaj idzie kupić tako vlepa jak mocie na bluzie?

Dodaj komentarz