Już niebawem w województwie śląskim i opolskim zobaczymy billboardy i plakaty promujące godkę śląską. W internecie zostanie pokazanych pięć spotów reklamowych, będzie można również zajrzeć na stronę godej.pl. - Zaprezentowane spoty prezentują ludzi młodych, wykształconych, którzy nie obawiają się używać godki ślonskiej nawet w oficjalnych sytuacjach, takich jak na przykład egzamin na uczelni czy w negocjacjach biznesowych – mówi Rafał Adamus, szef Pro Loquela Silesiana.
Dodał, że wiele osób deklaruje, iż używa ślonskiej godki, to jednak te deklaracje dotyczą domu, a nie miejsc publicznych, takich jak sklepy czy urzędy. - Dlatego zdecydowaliśmy się pokazać, że mowy śląskiej można używać w różnych sytuacjach, na przykład podczas rajdu samochodowego.
Kampania jest finansowana z funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Łącznie z wkładem własnym stowarzyszenia budżet kampanii wynosi 190 tys. zł.
"Poradzisz? Godej!" jest rozwinięciem akcji "Godomy po ślonsku", która zakończyła się w 2013 roku. Rozdano wówczas ponad 100 tabliczek z napisem "Godomy po ślonsku" informujących, że w danej instytucji publicznej czy firmie można załatwić sprawy w mowie śląskiej.
Tabliczki te pojawiły się m.in. w instytucjach publicznych, sklepach, restauracjach, szkołach, probostwach, na targowiskach, w kinach, drukarniach, zakładach krawieckich, szpitalach.
Komentarze