Sprawdzamy konto emerytalne

 

Na pytania Czytelników odpowiada Beata Kopczyńska, rzecznik prasowa oddziału ZUS w Rybniku.


Chciałbym sprawdzić stan mojego konta emerytalnego w ZUS. Słyszałem, że jest taka możliwość przez internet, po zalogowaniu. Jak to zrobić i gdzie się logować?
Wygodny i bezpieczny dostęp do swoich danych zapisanych na indywidualnym koncie emerytalnym można uzyskać na portalu www.pue.zus.pl. Tam można się zarejestrować na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE) i kontaktować się z ZUS przez internet. Użytkownik, który chce korzystać z pełnej funkcjonalności portalu pue.zus.pl musi być posiadaczem profilu zaufanego. Po "zaufaniu" profilu (czyli uwierzytelnieniu, potwierdzeniu tożsamości) można bezpiecznie korzystać z dostępu do spersonalizowanego konta ubezpieczonego i tym samy sprawdzić sobie stan swojego konta emerytalnego w ZUS.
Poniżej znajdują się trzy sposoby rejestracji i potwierdzenia profilu PUE:
Rejestracja i zaufanie profilu za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – dla osób posiadających aktywny profil zaufany na portalu ePUAP. Rejestracja w ten sposób nie wymaga dodatkowej wizyty w ZUS. Więcej informacji na temat uzyskania dostępu do portalu ePUAP znajduje się na stroniehttp://epuap.gov.pl.
Rejestracja i zaufanie profilu z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego – dla osób nim dysponujących. Założenie izaufanie profilu w ten sposób odbywa się w pełni drogą elektroniczną i nie wymaga wizyty w ZUS.
Rejestracja profilu niezaufanego – pozwala na złożenie wniosku i zarejestrowanie profilu niezaufanego. Z takiego profilu ma się ograniczony dostęp do portalu i nie można zalogować się na swoje indywidualne konto. Aby korzystać ze wszystkich funkcji, użytkownik musi posiadać profil zaufany. W tym celu należy udać się z dowodem tożsamości do najbliższej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS w ciągu 7 dni od zarejestrowania.
Po zalogowaniu się do pue.zus.pl pojawia się okno z menu podręcznym, podzielonym tematycznie na zakładki, np. w panelu ubezpieczonego: "Moje dane", "Ubezpieczenia i płatnicy". "Informacje o podstawach i składkach", "Subkonto".
 
Masz pytanie do ZUS? Pisz na adres redaktor@nowiny.rybnik.pl.

Komentarze

Dodaj komentarz