Firma remontująca rybnicki stadion już poprosiła o wydłużenie terminu zakończenia wszystkich prac! Stało się tak po niedawnej wizycie w Rybniku przedstawiciela Polskiego Związku Motorowego z Warszawy.
- Przedstawiciel PZM naniósł niewielkie poprawki, dotyczące przede wszystkim bezpieczeństwa. One przede wszystkim koncentrują się na sposobie wjazdu żużlowców na stadion. To absolutnie nie wywraca tego przedsięwzięcia do góry nogami, ale wykonawca zadania chciał wykorzystać to i poprosił o wydłużenie terminu, natomiast cała komisja obecna na obradach stanęła przeciwko niemu. Stanęło na tym, że nie ma mowy o wydłużeniu terminu zakończenia prac. Myślę, że wykonawca zrozumiał, że kontrakt jest kontraktem, a dodatkowe roboty nie są bardzo skomplikowane - zapewnia Michał Śmigielski, wiceprezydent Rybnika.
Na czym więc będą polegać zmiany, o które upomniał się przedstawiciel PZM?
- Wjazd był na łuku i był problematyczny ze względu na kończącą się bandę dmuchaną. Za sugestią przedstawiciela PZM przenieśliśmy ten wjazd na prostą. Żużlowcy pojadą wzdłuż klatki, w której ulokowani są przyjezdni i na prostej wjadą na tor żużlowy. Przepisy idą w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa - wyjaśnia Michał Śmigielski.
A skąd w ogóle wzięły się te problemy? - Zanim przystępowaliśmy do remontu stadionu, uzgadnialiśmy kształt toru żużlowego, jego długość, łuki i wszystkie szczegóły. Mieliśmy akceptację. Później jednak rodziła się dokumentacja techniczna - wyjaśnia wiceprezydent Śmigielski.
Przypomnijmy, remont rybnickiego stadionu ruszył z początkiem czerwca i powinien potrwać 66 dni. Stadion ma być gotowy w nieprzekraczalnym terminie do 23 sierpnia. Miasto przewidziało 61 dni na roboty budowlane i kolejne 21 dni na wykonanie pielęgnacji stadionowej murawy. Prace wykonuje firma TAMEX Obiekty Sportowe SA z Warszawy. Firma ta pierwotnie zadeklarowała spore skrócenie do 45 dni terminu wykonania prac budowlanych...
W przetargu złożono cztery oferty, z których jedna została odrzucona. Warszawski TAMEX wykona całość prac za 3 mln 148 tys. 343,66 zł. Zostanie przebudowana płyta boiska piłkarskiego i tor żużlowy. Płyta powiększona zostanie do wymiarów 72 na 111 m (pole gry 68 m na 105 m). Wykonany zostanie drenaż, ogrzewanie płyty boiska, system automatycznego nawadniania boiska. Ułożona zostanie nowa nawierzchnia z trawy naturalnej.
Z kart historii |
Pierwsze zawody żużlowe na rybnickim stadionie rozegrano w czerwcu 1939 roku. W dniu inauguracji stadion nie był jeszcze oficjalnie otwarty. W 1948 roku rozpoczęto przebudowę stadionu oraz toru. Prace ukończono w latach 50. W latach 1962-1964 rozbudowano trybuny od strony wschodniej. W latach 70. zainstalowano pierwszy w Polsce system podgrzewania murawy. W 2000 roku rozpoczęto kolejną modernizację obiektu, remontując tor, wymieniając bandy i instalując nowy drenaż. Rok później rozpoczął się remont wszystkich trybun. Dwa lata później zainstalowano cztery maszty oświetleniowe, a w 2006 roku dodano dmuchane bandy. W czerwcu 2013 roku ruszył kolejny remont... |
Komentarze