Salony z jakością
Diler Peugeota najlepszy w Polsce w rankingu tygodnika „Auto Świat”. Jak wypadli inni?
Firma Uliarczyk z Rybnika została najlepszym dilerem marki Peugeot w Polsce w rankingu tygodnika motoryzacyjnego „Auto Świat”. Wśród wszystkich ocenianych salon sklasyfikowano na siódmym miejscu! Pozostali dilerzy z regionu znaleźli się na niższych pozycjach. – To naprawdę duży sukces i satysfakcja. Zwłaszcza że nie przygotowywaliśmy się do tego rankingu, bo nawet nie wiedzieliśmy, że będziemy oceniani – mówi Marian Uliarczyk, właściciel firmy. Wszystkie salony, wytypowane do testu, odwiedzali tzw. tajemniczy klienci. Oceniali przede wszystkim jakość obsługi, podejście do klienta, jazdy próbne, kwestię istnienia barier dla niepełnosprawnych, godziny otwarcia. Wizyta w jednym salonie trwała nawet kilkadziesiąt minut. Po każdej tajemniczy klienci zaraz wypełniali ankiety.
Do testu wybrano 15 firm motoryzacyjnych, które w ubiegłym roku sprzedały na polskim rynku najwięcej samochodów. Potem wylosowano 21 dilerów każdego koncernu. – Nawet nie wiem, kiedy ten tajemniczy klient był w naszym salonie. O całej sprawie dowiedziałem się, kiedy byłem w Warszawie. Zaczęli dzwonić koledzy z całej Polski z gratulacjami. A ja zadzwoniłem do Rybnika i poprosiłem moich pracowników, by kupili „Auto Świat” i sprawdzili, czy to rzeczywiście prawda – wspomina Marian Uliarczyk. W całej Polsce jest około 60 autoryzowanych salonów Peugeota. Rybnicki powstał w 1999 roku, był pierwszy w regionie i do tej pory jest jedynym. A wszystko zaczęło się od pasji rajdowej syna właściciela, Michała.
– Kupowaliśmy dla niego w Warszawie rajdową wersję modelu 106. Zapytałem wtedy, dlaczego w Rybniku nie ma salonu Peugeota. Usłyszałem wtedy: a co by szkodziło, żeby pan reprezentował nas w tym mieście? – wspomina Marian Uliarczyk. Najbliższe salony Peugeota znajdują się w Bielsku, Gliwicach, Katowicach, Tychach i Bytomiu. Firma rybnicka zatrudnia około 40 pracowników. – Jeśli chodzi o wielkość, jesteśmy jednym z większych salonów w regionie – mówi Marian Uliarczyk. Salon oferuje pełną gamę modeli Peugeot. Wszystkie samochody są dostępne do jazd testowych. Nawet jeśli jakiejś wersji wyposażeniowej czy silnikowej nie ma w Rybniku, to salon jest ją w stanie sprowadzić i w ciągu kilku dni zaprosić potencjalnego klienta na przejażdżkę.
Marian Uliarczyk deklaruje, że nie spocznie na laurach. – W naszej firmie powiały nowe wiatry. Sprzedażą samochodów zajął się mój młodszy syn Paweł. Starszy prowadzi cały serwis. Są młodzi, otwarci na nowe rozwiązania, mają fajne pomysły. Zaczynamy pokazywać się na zewnątrz, porządkujemy teren wokół salonu – opowiada szef firmy. Obecnie Peugeot plasuje się między ósmym a dziesiątym miejscem, jeśli chodzi o sprzedaż nowych samochodów. Ale liczba sprzedanych aut wciąż rośnie. Ciągnie ją model 207, następca bardzo popularnego samochodu 206, który nadal jest oferowany w wersji plus z bogatym wyposażeniem. – Kiedy zaczynaliśmy działalność, udział Peugeota na polskim rynku kształtował się na poziomie 2,5 proc. Teraz to ok. 4-5 proc. – mówi Marian Uliarczyk.
Jak w rankingu „Auto Świata” wypadli inni dilerzy z regionu? Dealer Citroena z Rybnika uplasował się na siedemnastej. Euromot, dealer Fiata, jest na dwudziestym miejscu. Honda Kucza zajęła szóstą lokatę. Anioł-Car, dealer Hyundaia, jest siódmy. Tak samo jak Opel Fijałkowski. Mad Mobil zajął piąte miejsce wśród dealerów Nissana i siódme jako dealer Suzuki. Margo, salon Skody, jest na dziewiątej pozycji. Konsek, dealer Toyoty, zajmuje czternastą, piętnastą pozycję. Magro, diler Volkswagena, jest na trzynastym, czternastym miejscu.

Komentarze

Dodaj komentarz