Ekookna3
Nowiny
Ekookna3

18 lipca 2019

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Rak
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Mieszkania
  4. Handel
  5. Usługi
  6. Finanse
  7. Zdrowie i Uroda
  8. Nauka
  9. Praca
  10. Zwierzęta
  11. Różne
  12. Dodaj ogłoszenie
Elektrownia Rybnik nie ogrzeje miasta Rybnika! Po 2022 roku mieszkania przyłączone do miejskiej sieci ciepłowniczej ogrzeje elektrociepłownia Chwałowice, która zostanie zmodernizowana i wzbogacona o nowe, wysokosprawne źródło kogeneracyjne o mocy około 20 megawatów.
16.07.2019
1
Wojewódzki Szpital nr 2 W Jastrzębiu Zdroju jest wyjątkowy. Dlaczego? Choćby dlatego, że zapewnia kompleksową opiekę nad mamą i dzieckiem.
15.07.2019
4
Emerytowany proboszcz parafii św. Józefa Robotnika w Godowie jest podejrzany o molestowanie seksualne 14 chłopców i dziewczynek w latach 2001-2004.
04.07.2019
5
Kierowcy obawiają się, że po likwidacji prawoskrętu w rejonie stacji paliw i McDonald's na ulicy Żorskiej w Rybniku jeszcze trudniej będzie wjechać do centrum.
28.06.2019
20
NSA nakazał spółdzielni mieszkaniowej rozbiórkę dwukondygnacyjnego domu, który... powstał na dachu bloku. Wzniesiono go bowiem niezgodnie z arkanami sztuki budowlanej i wbrew planowi zagospodarowania. Mieszkańcy bloku obawiają się o swe bezpieczeństwo. Sęk w tym, że ani inwestor (spółdzielnia) ani osoba, która sfinansowała budowę nie kwapią się do rozbiórki. Przerzucają odpowiedzialność jeden na drugiego.
26.06.2019
1
Na zwołanej we wtorek 16 lipca konferencji parlamentarzyści PiS ogłosili, że ciepło dla Rybnika dostarczy nie elektrownia, lecz Elektrociepłownia Chwałowice. Jak przekonuje prezydent Piotr Kuczera, to byłoby rozwiązanie równoznaczne z wyrzuceniem planów uciepłowienia miasta do kosza
18.07.2019
0
Jak dobrze sprzedać miasto
28.04.2010   Wodzisław Śląski, Region   Plebiscyt Samorządowiec 20-lecia   Wydanie: 2010/17 (2753)
Iza SalamonPołudniowa Brama Polski – to hasło, które od dwóch lat promuje Wodzisław w całym kraju. Widnieje na plakatach, kalendarzach, koszulkach, na tablicach ustawionych głównie na rondach oraz na tak zwanych „witaczach” przy drogach wjazdowych do miasta.
– Jest to bardzo fajny pomysł, który bardzo pasuje do naszego miasta. Z tego, co wiem, inne miasta leżące przy południowej granicy trochę nam tego zazdrościły, ale Wodzisław to pierwszy wymyślił, więc ma prawo do takiej promocji – uważa Sławomir Kulpa, dyrektor wodzisławskiego muzeum. Jak mówi, historycznie miasto również leżało na szlaku dawnych powiązań komunikacyjnych. – Może dzisiaj Wodzisław musi odrobinkę dorosnąć do zaszczytnego tytułu Bramy Południowej Polski, ale dobrze że ma cel, który ukierunkowuje działania i dynamizuje rozwój – dodaje dyrektor Kulpa.
Hasłu towarzyszy interesujące logo oparte na zarysie granic Polski z wyraźnie nakreśloną kolorem czerwonym autostradą A1 łączącą północ i południe. Położenie Wodzisławia jest zaznaczone czerwoną kropką. Ponadto błękitne linie granic Polski rysują kształt liter W i O – czyli pierwszych liter nazwy miasta. Natomiast dwie szare linie o nieregularnej szerokości symbolizują filary bramy wjazdowej do Polski. Całość określa Wodzisław jako miasto w centrum Europy z dostępem do ważnych szlaków komunikacyjnych, dynamiczne i otwarte na świat. Autorką charakterystycznego znaku jest Katarzyna Rokowska-Szyroki, grafik komputerowy w wodzisławskim wydziale promocji. – Niektórym nasze logo kojarzy się z talerzem i z widelcem oraz nożem po bokach, innym z rybką z czerwonym oczkiem. Dla mnie ważne jest jednak to, że odkąd ten znak funkcjonuje, wzbudza zainteresowanie i wywołuje pozytywne wrażenie. Nie było do tej pory żadnych negatywnych skojarzeń i to mnie bardzo cieszy – mówi autorka wodzisławskiego logo.
Skąd się wziął pomysł? Pewnie z burzy mózgów, konsultacji i podpowiedzi innych osób. W efekcie w 2008 roku powstał ciekawy znak, który już dzisiaj czyni Wodzisław rozpoznawalnym w całym kraju. Nie jest to pierwsza praca Katarzyny Rokowskiej-Szyroki, która wcześniej opracowała także jubileuszowe logo z okazji 750-lecia Wodzisławia. Były to trzy kolorowe strzałki symbolizujące dumę, ambicję i rozwój. Pod egidą pani grafik powstała także sympatyczna maskotka Wodzika – legendarnego Utopca, który lubi płatać figle, ale także pomaga biednym. Wodzisławski Wodzik ma oczywiście ubranie w barwach miasta: żółty sweterek z herbem, niebieskie spodenki i czerwony kapelusz.
Wszystko to ma nie tylko ubarwić miasto i zaciekawić przyjezdnych, ale przede wszystkim przyciągnąć inwestorów, na których czeka tutaj 100 ha terenów inwestycyjnych o różnym charakterze. Obecnie w Wodzisławiu jest zarejestrowanych 3707 różnych firm. Kropką nad „i” będzie autostrada, której budowa, zgodnie z zapowiedziami, ma zostać dokończona do 2012 roku.
Iza Salamon
Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Brak komentarzy
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Nasza sonda
Jakie jest Twoje zdanie na temat planowanej kopalni Paruszowiec?



17152,48023,48011,47938,47899,47893,48031,48030,48029,48028,48027,48025,48024,48022,48019,48018,48017,48016,48015,48014,48013,48012,48009,48010,48007,47915,47964,47961,47960,48006,48005,47986,47985,47946,47890,47889,47982,47928,47881,47833,47779,47983,47929,47882,47834,47780,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034