EkoOkna
Medhouse 6.09.2017-30.06.2018
Nowiny
EkoOkna

27 maja 2019

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Bliźnięta
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Mieszkania
  4. Handel
  5. Usługi
  6. Finanse
  7. Zdrowie i Uroda
  8. Praca
  9. Różne
  10. Dodaj ogłoszenie
O godzinie 21 zakończyły się wybory do Parlamentu Europejskiego. Politolodzy byli zgodni, że frekwencja będzie znacząco wyższa niż w 2014 roku. Nikt jednak nie sądził, że wyniesie aż 43 procent. Według sondażu exit poll wygrał PiS z wynikiem 42,4 procent przed KO – 39,1 procent.
26.05.2019
0
Tory są już ułożone, peron stoi, wiata dla podróżnych też jest. I nawet kolejka wąskotorowa wyruszająca w trasę z pobliskich Rud kilka razy zatrzymała się już na stacji Rybnik-Stodoły – tak w październiku ubiegłego roku pisaliśmy na łamach Nowin o pierwszym, próbnym przejeździe rudzką kolejką wąskotorową, która po raz pierwszy na próbę przejechała trasę do Rybnika. Tymczasem mijają kolejne miesiące, a kolejka wciąż nie dojeżdża do Rybnika! Dlaczego? Dopytujemy urzędników.
23.05.2019
0
W zabytkowych murach dawnego szpitala Juliusz rozgościli się już pracownicy ośrodka adopcyjnego oraz Rybnickiej Akademii Rodziny. Tutaj na kompleksową pomoc i wsparcie mogą liczyć i ci najmłodsi mieszkańcy Rybnika oraz całe rodziny
20.05.2019
0
Dawid M. Sojka, młody przedsiębiorca z Żor, był członkiem zespołu, który stworzył pierwszy na świecie rower wydrukowany w technologii 3D i warty okrągły milion złotych!
15.05.2019
1
Niespodziewanie wrócił temat wydobycia złoża węgla w dzielnicy Paruszowiec. Do 30 maja mieszkańcy mogą zapoznać się z raportem oddziaływania na środowisko takiego przedsięwzięcia.
08.05.2019
2
Od godziny 7 trwają wybory do Parlamentu Europejskiego. W komisji obwodowej nr 8 w Żorach do 9.50 głosowało ponad 100 osób. Stale jednak ktoś przychodzi, wygląda na to, ze frekwencja rzeczywiście będzie lepsza niż w 2014 roku
26.05.2019
0
Jak dobrze sprzedać miasto
28.04.2010   Wodzisław Śląski, Region   Plebiscyt Samorządowiec 20-lecia   Wydanie: 2010/17 (2753)
Iza SalamonPołudniowa Brama Polski – to hasło, które od dwóch lat promuje Wodzisław w całym kraju. Widnieje na plakatach, kalendarzach, koszulkach, na tablicach ustawionych głównie na rondach oraz na tak zwanych „witaczach” przy drogach wjazdowych do miasta.
– Jest to bardzo fajny pomysł, który bardzo pasuje do naszego miasta. Z tego, co wiem, inne miasta leżące przy południowej granicy trochę nam tego zazdrościły, ale Wodzisław to pierwszy wymyślił, więc ma prawo do takiej promocji – uważa Sławomir Kulpa, dyrektor wodzisławskiego muzeum. Jak mówi, historycznie miasto również leżało na szlaku dawnych powiązań komunikacyjnych. – Może dzisiaj Wodzisław musi odrobinkę dorosnąć do zaszczytnego tytułu Bramy Południowej Polski, ale dobrze że ma cel, który ukierunkowuje działania i dynamizuje rozwój – dodaje dyrektor Kulpa.
Hasłu towarzyszy interesujące logo oparte na zarysie granic Polski z wyraźnie nakreśloną kolorem czerwonym autostradą A1 łączącą północ i południe. Położenie Wodzisławia jest zaznaczone czerwoną kropką. Ponadto błękitne linie granic Polski rysują kształt liter W i O – czyli pierwszych liter nazwy miasta. Natomiast dwie szare linie o nieregularnej szerokości symbolizują filary bramy wjazdowej do Polski. Całość określa Wodzisław jako miasto w centrum Europy z dostępem do ważnych szlaków komunikacyjnych, dynamiczne i otwarte na świat. Autorką charakterystycznego znaku jest Katarzyna Rokowska-Szyroki, grafik komputerowy w wodzisławskim wydziale promocji. – Niektórym nasze logo kojarzy się z talerzem i z widelcem oraz nożem po bokach, innym z rybką z czerwonym oczkiem. Dla mnie ważne jest jednak to, że odkąd ten znak funkcjonuje, wzbudza zainteresowanie i wywołuje pozytywne wrażenie. Nie było do tej pory żadnych negatywnych skojarzeń i to mnie bardzo cieszy – mówi autorka wodzisławskiego logo.
Skąd się wziął pomysł? Pewnie z burzy mózgów, konsultacji i podpowiedzi innych osób. W efekcie w 2008 roku powstał ciekawy znak, który już dzisiaj czyni Wodzisław rozpoznawalnym w całym kraju. Nie jest to pierwsza praca Katarzyny Rokowskiej-Szyroki, która wcześniej opracowała także jubileuszowe logo z okazji 750-lecia Wodzisławia. Były to trzy kolorowe strzałki symbolizujące dumę, ambicję i rozwój. Pod egidą pani grafik powstała także sympatyczna maskotka Wodzika – legendarnego Utopca, który lubi płatać figle, ale także pomaga biednym. Wodzisławski Wodzik ma oczywiście ubranie w barwach miasta: żółty sweterek z herbem, niebieskie spodenki i czerwony kapelusz.
Wszystko to ma nie tylko ubarwić miasto i zaciekawić przyjezdnych, ale przede wszystkim przyciągnąć inwestorów, na których czeka tutaj 100 ha terenów inwestycyjnych o różnym charakterze. Obecnie w Wodzisławiu jest zarejestrowanych 3707 różnych firm. Kropką nad „i” będzie autostrada, której budowa, zgodnie z zapowiedziami, ma zostać dokończona do 2012 roku.
Iza Salamon
Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Brak komentarzy
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Nasza sonda
Czy korzystasz z nowego parkingu wielopoziomowego w Rybniku?




17152,47654,47628,47606,47591,47535,47653,47652,47651,47650,47649,47636,47648,47646,47645,47644,47643,47642,47641,47640,47638,47647,47635,47634,47531,47632,47633,47631,47630,47629,47639,47602,47601,47600,47599,47519,47616,47587,47539,47515,47490,47618,47589,47540,47516,47491,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034