Reklama billboardowa
Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020
Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020

Miasta

Rybnik
› Żory
› Jastrzębie-Zdrój
› Wodzisław Śląski
› Racibórz
› Region
Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Mieszkania
  4. Handel
  5. Usługi
  6. Finanse
  7. Zdrowie i Uroda
  8. Turystyka
  9. Praca
  10. Zwierzęta
  11. Różne
  12. Matrymonialne
  13. Dodaj ogłoszenie
Sprawę śmiertelnego wypadku 31-latka na lotnisku w Rybniku zajmuje się Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, której jednym z członków jest osoba związana z Aeroklubem ROW. Motolotniarstwo było wielką pasją mieszkańca Boguszowic, uprawiał je od czterech lat.
17.02.2020
0
Najpierw kierował ruchem na skrzyżowaniu, a następnie - na oczach policjantów - uszkodził zaparkowany przy ulicy samochód.
07.02.2020
1
Szkoła Podstawowa nr 1 w Pawłowicach zaprasza 14 lutego o godz. 18 do MOK-u w Żorach na spektakl charytatywny dla nauczycielki Beaty Olekszyk-Nowakowskiej.
06.02.2020
1
44-letni mężczyzna przyszedł na zmianę, pobrał broń, po czym zastrzelił się w toalecie rybnickiej elektrowni. Sprawę bada prokuratura.
05.02.2020
0
O bohaterskim 6-latku z Rybnika mówi cała Polska. Rafał uratował życie swojej mamy. Kiedy ta zasłabła, chłopiec zachował zimną krew i zadzwonił na numer alarmowy 112. Dokładnie wytłumaczył operatorowi, co się stało i bezbłędnie podał adres zamieszkania. Dzięki jego szybkiej reakcji i opanowaniu mamę chłopca udało się uratować.
30.01.2020
0
Ta straszna tragedia poruszyła środowisko sportowców i rybniczan. 31-letni motolotniarz z Boguszowic Osiedla Dawid Jakimczuk, który 15 lutego zginął na lotnisku Aeroklubu ROW, był synem znanego działacza pięściarskiego, Anatola Jakimczuka
18.02.2020
0
Jak dobrze sprzedać miasto
28.04.2010   Wodzisław Śląski, Region   Plebiscyt Samorządowiec 20-lecia   Wydanie: 2010/17 (2753)
Iza SalamonPołudniowa Brama Polski – to hasło, które od dwóch lat promuje Wodzisław w całym kraju. Widnieje na plakatach, kalendarzach, koszulkach, na tablicach ustawionych głównie na rondach oraz na tak zwanych „witaczach” przy drogach wjazdowych do miasta.
– Jest to bardzo fajny pomysł, który bardzo pasuje do naszego miasta. Z tego, co wiem, inne miasta leżące przy południowej granicy trochę nam tego zazdrościły, ale Wodzisław to pierwszy wymyślił, więc ma prawo do takiej promocji – uważa Sławomir Kulpa, dyrektor wodzisławskiego muzeum. Jak mówi, historycznie miasto również leżało na szlaku dawnych powiązań komunikacyjnych. – Może dzisiaj Wodzisław musi odrobinkę dorosnąć do zaszczytnego tytułu Bramy Południowej Polski, ale dobrze że ma cel, który ukierunkowuje działania i dynamizuje rozwój – dodaje dyrektor Kulpa.
Hasłu towarzyszy interesujące logo oparte na zarysie granic Polski z wyraźnie nakreśloną kolorem czerwonym autostradą A1 łączącą północ i południe. Położenie Wodzisławia jest zaznaczone czerwoną kropką. Ponadto błękitne linie granic Polski rysują kształt liter W i O – czyli pierwszych liter nazwy miasta. Natomiast dwie szare linie o nieregularnej szerokości symbolizują filary bramy wjazdowej do Polski. Całość określa Wodzisław jako miasto w centrum Europy z dostępem do ważnych szlaków komunikacyjnych, dynamiczne i otwarte na świat. Autorką charakterystycznego znaku jest Katarzyna Rokowska-Szyroki, grafik komputerowy w wodzisławskim wydziale promocji. – Niektórym nasze logo kojarzy się z talerzem i z widelcem oraz nożem po bokach, innym z rybką z czerwonym oczkiem. Dla mnie ważne jest jednak to, że odkąd ten znak funkcjonuje, wzbudza zainteresowanie i wywołuje pozytywne wrażenie. Nie było do tej pory żadnych negatywnych skojarzeń i to mnie bardzo cieszy – mówi autorka wodzisławskiego logo.
Skąd się wziął pomysł? Pewnie z burzy mózgów, konsultacji i podpowiedzi innych osób. W efekcie w 2008 roku powstał ciekawy znak, który już dzisiaj czyni Wodzisław rozpoznawalnym w całym kraju. Nie jest to pierwsza praca Katarzyny Rokowskiej-Szyroki, która wcześniej opracowała także jubileuszowe logo z okazji 750-lecia Wodzisławia. Były to trzy kolorowe strzałki symbolizujące dumę, ambicję i rozwój. Pod egidą pani grafik powstała także sympatyczna maskotka Wodzika – legendarnego Utopca, który lubi płatać figle, ale także pomaga biednym. Wodzisławski Wodzik ma oczywiście ubranie w barwach miasta: żółty sweterek z herbem, niebieskie spodenki i czerwony kapelusz.
Wszystko to ma nie tylko ubarwić miasto i zaciekawić przyjezdnych, ale przede wszystkim przyciągnąć inwestorów, na których czeka tutaj 100 ha terenów inwestycyjnych o różnym charakterze. Obecnie w Wodzisławiu jest zarejestrowanych 3707 różnych firm. Kropką nad „i” będzie autostrada, której budowa, zgodnie z zapowiedziami, ma zostać dokończona do 2012 roku.
Iza Salamon
Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Brak komentarzy
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
MEDHOUSE
Nasza sonda
Czy jesteś za zaostrzeniem kar dla pijanych kierowców




17152,49233,49177,49171,49161,49114,49242,49241,49240,49239,49238,49237,49236,49235,49234,49232,48904,49231,49230,49229,49228,49227,49226,49225,49224,49223,49222,49221,49220,49219,49218,49173,49174,49140,49139,49137,49205,49157,49110,49063,49019,49206,49158,49111,49064,49020,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034